fredag 6. mars 2009

På trugetur igjen...

Her har vi laget trugespor. Det er bare godt å gå ute i skogen når det er solskinn og stille vær. Dette er selvsagt ikke noe for noen som er ute etter fart, men om man vil studere ting rundt seg, er det perfekt!


Bjørkene er rødere, og det glinser i knoppene!


Se, hvordan det blinker i snøkrystallene! Herlig!


Det er godt å se harespor, de har vært fraværende en stund. Vi var nesten redd for at reven hadde tatt alle sammen. Øverst på bildet har haren flytt oppå skaresnø med ørlite sporsnø på!


Disse sporene her har vi sett av og til, men vi vet ikke hva det er. Disse er ikke helt ferske, men når de er helt ferske, kan man se to føtter fremst og to rett bak nesten i samme hullet.


Plutselig kom vi over massevis av spor!

Harespor, viste det seg. Men hvorfor så tett?

Kan det ha vært parring, for det så ikke ut til å ha vært beitet av bjørkeknoppene heller? Vi har aldri sett dette før, så det var ekstra artig.




2 kommentarer:

Turid sa...

Flott truge tur igjen!
Æ har også fulgt noen spor idag, men det er bil spor de endte opp i Badderen , så her er æ denne helga.

Anonym sa...

Ja, er det ikke deilig med skiftende årstider? Og i år opplever vi en usedvanlig vårlig mars, mener jeg.
Du har virkelig et godt blikk for naturens små og store fenomener. Jeg har hatt gleden av å kjøre over Kvænangsfjellet på denne årstiden, i et strålende vær. Det var en naturopplevelse av de skjeldne.
Selv har jeg stor glede av å vandre i fjæra, og spesielt om våren. Jeg skjønner jeg må bli flinkere til å ta med fotoapparatet.